مرجع ارائه ی آموزشهای کاربردی در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

محل لوگو

مزایای فروش آنلاین برای مالکین فروشگاه ها


یک جستجوی اینترنتی سریع برای کالا یا خدمات رقابت شدیدی را در بازار ایجاد می نماید. مزایای فروش آنلاین برای مالکین فروشگاه ها به موضوع مهمی در فروش آنلاین تبدیل شده است. هنگامی که هر کسب و کاری تصمیم به ایجاد فروش آنلاین می کند مزیت هایی ایجاد می گردد که در افزایش بازده سرمایه گذاری بسیار موثر است. مالکین خرده فروشی عملاً با فروش آنلاین خود را به عنوان یک خرده فروش اینترنتی معرفی می کنند. اما این فروش آنلاین مزایای بسیاری به همراه دارد.

فروش انلاین

افزایش تعداد مشتریان :

در بازاریابی همواره بخشی از بودجه بازاریابی به جذب مشتریان جدید اختصاص می یابد.این کار در بازاریابی با انواع روشهای تبلیغاتی اعم از محیطی و محلی و یا چاپی و کاتالوگی صورت می پذیرد. ♦ یکی از مزایای فروش آنلاین این است که کسب و کارها برای جذب مشتری نیازی به بازاریابی رو در رو و هزینه ای فراوان برای ماموریت های بازاریابی نخواهند داشت. ♦ فروش آنلاین کمک شایانی از طریق جذب مشتریان جدید بوسیله اینترنت و فضای مجازی می نماید. مرزهای فروش آنلاین بسیار فراتر از فروش سنتی و فروشگاهی است . محدوده جغرافیایی فروش آنلاین علاوه بازار محلی شامل بازار سراسری و بین المللی نیز می باشد.

عرضه و تقاضا در فروش آنلاین :

بر خلاف فروشگاه فیزیکی ، فروشگاه آنلاین بر بستر اینترنت قرار دارد. عرضه و تقاضا در فروش آنلاین دارای تفاوتی هایی است که خود منجر به شکل گیری مزیت فروش آنلاین نسبت به فروش فروشگاهی می گردد.

همواره در فروش آنلاین تقاضا به دلایلی که در مورد قبل ذکر کردیم بالاتر از فروش فروشگاهی است و به همان نسبت نیز عرضه بیشتر می گردد. بر خلاف فروش فروشگاهی که با افزایش عرضه و تقاضا هزینه هایی مانند انبارداری و حمل و نقل بالاتر می رود، در فروش آنلاین این هزینه ها وجود ندارد.

همچنین با استفاده از تجزیه و تحلیل پایگاه داده های فروش آنلاین روندهای افزایش تقاضا نسبت به فروش فروشگاهی بسیار ساده تر بدست می آیند. در فروش آنلاین عرضه و تقاضا نیز در یک تعادل مشخص قرار دارد. برخلاف فروش فروشگاهی که در آن خرده فروش یا عمده فروش مجبور به افزایش موجودی انبار برای کالاهای با تقاضای بالاتر است. این حالت منجر به ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضا و ایجاد مشکلاتی از جمله انبارداری و برگشت خرید کالاهای تاریخ گذشته و یا تاریخ نزدیک می شود.

عنصر آمیخته بازاریابی مکان در فروش آنلاین :

مکان یکی از مهمترین پارامترهای برنامه های بازاریابی است. در فروش فروشگاهی فاصله مکانی ، جغرافیای مکانی و شرایط محل در نوسانت فروش بسیار موثر است. هزینه های بیمه و اجاره و طراحی فروشگاه در فروش فروشگاهی خود از جمله معضلات این نوع فروش است. اما در فروش آنلاین هزینه ها شامل میزبانی وب ، دامنه ، طراحی گرافیک از جمله هزینه های مرتبط با مکان در فروش آنلاین است. این هزینه های در برابر هزینه ای فروش فروشگاهی بسیار ناچیز است. کنترل پارامتر مکان در فروش آنلاین بسیار ساده تر و کم هزینه تر از فروش فروشگاهی است.

همواره در دسترس بودن فروش آنلاین :

بر خلاف فروش فروشگاهی در خرده فروشی و عمده فروشی که در روزهای تعطیل و یا ساعات غیر کاری عملاً فروشی صورت نمی گیرد؛ در فروش آنلاین همواره فروشگاه باز و در دسترس است. در فروش آنلاین به دلیل وجود این مزیت فروش از دست رفته بسیار کمتر از فروش فروشگاهی است. صاحبان کسب و کارهایی که فروش آنلاین دارند دیگر نگران پرداخت اضافه کار و صورتحساب های مصرفی مانند آب و برق و گاز و تلفن نیستند.

 

منبع : marketingirantalent

  انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 264

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما