مرجع ارائه ی آموزشهای کاربردی در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

محل لوگو

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها


آیا بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری مناسب است ؟

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها : شاید بسیار با این جمله مواجه شده باشید که بسیاری از صاحبان کسب و کارها عنوان می کنند که بازاریابی دیجیتال مناسب کسب و کار ما نیست و یا بازاریابی دیجیتال مربوط به کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال است ؟ می خواهیم بدانیم که آیا بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کار چه B2B و چه B2C مناسب است؟

تفاوت B2B و B2C در چیست ؟

B2C یا Business to Consumer و B2B یا Business to Business دو نوع از معاملات تجاری هستند. B2C برای کسب و کارهایی به کار می رود که محصولات خود را به طور مستقیم به مصرف کننده می فروشند. در حالی که B2B، مربوط به کسب و کارهایی است که روند فروش کالا یا خدمات آنها به سایر شرکت ها صورت می پذیرد. سیستم های B2B و B2C در پیچیدگی، دامنه فعالیت، هزینه ها و نوع بازار با یکدیگر تفاوت دارند.

بازاریابی دیجیتال مناسب کدام کسب و کار است B2B یا B2C ؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری و هر صنعتی مفید و کارا باشد. صرفنظر از آن چیزی که شرکت شما به فروش می رساند، بازاریابی دیجیتال شامل ایجاد شخصیت های خریدار به منظور شناسایی نیاز مخاطبان شما با بکار گیری محتوای آنلاین و ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه شرکت ها بایستی یک استراتژی دیجیتال را به یک شیوه مشخص اجرا نمایند.

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای B2B :

اگر شما دارای یک کسب و کار B2B هستید، تلاش های بازاریابی دیجیتال شما با هدف نهایی تمرکز بر یک فروشنده یا واسطه انجام می پذیرد. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی تان جذب و تبدیل بهترین و مناسب ترین فروشندگان از طریق وب سایت و پشتیبانی از طریق کانال های دیجیتال است.

اما فراتر از وب سایت تان، احتمالاً می توانید تلاش های بازاریابی و فروش خود را بر روی کانال های متمرکز بر کسب و کارها مانند لینکدین (LinkedIn) قرار دهید.

بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای B2C :

در صورتیکه شما دارای یک کسب و کار B2C هستید، بسته به نوع قیمت محصولات خود ، اقدامات بازاریابی دیجیتال شما می تواند در جهت جذب مصرف کنندگان و بدون نیاز به هدف قرار دادن فروشندگان از طریق وب سایت تان انجام پذیرد.

به همین دلیل در این حالت شما رفتار کاربر از لحظه ورود به وب سایت تا زمانی که از وب سایت تان خارج می گردد را رصد می نمایید. در این حالت نیاز به ایجاد محتوای هدفمندتر و نظام مند تر دارید. برای شرکت های B2C، کانال هایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب ارزشمندتر از رسانه های چون لینکدین می باشند.

 

منبع : marketingirantalent

  انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 260

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما